U, de petitionaris
Img 1335

Behoud bus 347 en verleng de nieuwe bus 178 naar Uithoorn Amstelplein

49 ondertekeningen

Als de bussen 347 en 348 vanaf juli 2024 niet behouden blijven volgens het nieuwe vervoersplan vanaf juli 2024, behoud dan de bus 347 en verhoog de frequentie van bus 174 tot minstens vier keer per uur en verleng de bestemming van de nieuwe bus 178 van Amsterdam Zuid naar Uithoorn Amstelplein.

Petitie

Wij

Openbaar vervoer-gebruikers en inwoners van Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam en Uithoorn.

 

constateren dat:

  • het voorgestelde vervoersplan verbetert de busverbindingen in Aalsmeer en Amstelveen, maar verbetert de vervoersopties in Uithoorn niet.
  • in Amstelveen ook een nieuwe buslijn 178 gecreëerd wordt van Poortwachter naar Amsterdam Zuid en deze rijdt vier keer per uur, met daarnaast drie extra haltes in Amstelveen en één extra halte in Amsterdam.
  • in Aalsmeer bus 357 acht keer per uur zal gaan rijden met veel extra haltes.
  • het ook logisch is om bus 347 te behouden.

 

en verzoeken

Behoud de bussen 347 en 348. Indien zowel bus 347 als 348 niet behouden blijven, dan dient het nieuwe vervoersplan bus 347 te behouden met een verhoogde frequentie tot acht keer per uur als compensatie voor het verlies van bus 348 (gelijk aan het voorgestelde plan voor bus 357) en de bestemming van de nieuwe bus 178 te verlengen van Amsterdam Zuid naar Uithoorn Amstelplein, en de frequentie van bus 174 te verhogen tot minstens vier keer per uur.

Ondertekenen

 
We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Details

Ontvanger:
Uithoorn 
Petitieloket:
Petitionaris:
Mevrouw Santos 

Geschiedenis

Ondertekeningen

Nieuws

Behoud bus 347 en verleng de nieuwe bus 178 naar Uithoorn Amstelplein

Deze petitie verklaart dat de bussen 347 en 348 behouden moeten blijven. Als beide bussen 347 en 348 niet behouden blijven, dan moet het nieuwe vervoersplan bus 347 handhaven met een verhoogde frequentie van acht keer per uur als compensatie voor het verlies van bus 348 (gelijk aan het voorgestelde plan voor bus 357), en de bestemming van de nieuwe bus 178 verlengen van Amsterdam Zuid naar Uithoorn Amstelplein, en de frequentie van bus 174 verhogen tot minstens vier keer per uur.

Waarom? De afstand van sommige woningen in Uithoorn tot de dichtstbijzijnde tramhalte is meer dan 1,5 km.

+Lees meer...

Het is onredelijk om de huidige frequente bussen van acht keer per uur te reduceren naar een enkele bus die slechts twee keer per uur rijdt. Dit betekent dat hoewel de tram regelmatig rijdt, mensen die 30 minuten op een bus moeten wachten niet profiteren van de tramfrequentie. Het vervoerssysteem moet verbeteren, niet verslechteren.

Er worden verbeteringen voorgesteld voor het vervoer met de aangrenzende plaatsen Amstelveen, Aalsmeer en Amsterdam. Echter heeft Uithoorn nog geen goed vervoersaanbod ontvangen vanaf juli 2024.

In Aalsmeer zal bus 357 vaker rijden, van vier keer per uur naar acht keer per uur, en stoppen bij extra haltes en een verdere afstand afleggen om het verlies van bus 358 te compenseren. Waarom is hetzelfde plan niet beschikbaar voor de bussen 347 en 358 in Uithoorn? We kunnen bus 347 behouden en de frequentie verhogen tot acht keer per uur als bus 348 wordt verwijderd. In Amstelveen zullen alle voordelen van bus 357 gelden en wordt er een nieuwe buslijn 178 gecreëerd van Poortwachter naar Amsterdam Zuid die vier keer per uur rijdt, en ook stopt bij drie extra haltes in Amstelveen en een extra halte in Amsterdam. Het zou heel eenvoudig zijn om de nieuwe bus 178 te verlengen tot aan Uithoorn Amstelplein. Dit moet de prioriteit zijn. Het introduceren van een nieuwe route voor bus 174 die slechts twee keer per uur door Uithoorn rijdt, is geen nuttig plan voor de vele forenzen die momenteel acht keer per uur gebruik maken van de 347 en 348 (vier keer per bus). Als mensen naar Amsterdam Zuid moeten reizen, is de afstand van sommige woningen in Uithoorn tot de dichtstbijzijnde tramhalte meer dan 1,5 km en zijn bussen nodig om deze reis te ondersteunen.

Overweeg alstublieft het voorstel om de bussen 347 en 348 te behouden. Als beide bussen 347 en 348 niet behouden blijven, dan moet het nieuwe vervoersplan bus 347 handhaven met een verhoogde frequentie van acht keer per uur als compensatie voor het verlies van bus 348 (gelijk aan het voorgestelde plan voor bus 357), en de bestemming van de nieuwe bus 178 verlengen van Amsterdam Zuid naar Uithoorn Amstelplein, en de frequentie van bus 174 verhogen tot minstens vier keer per uur.

13-03-2024