Bankdemocratie

Dat banken machtiger geworden zijn dan overheden doet afbreuk aan de democratie. Daarom dienen alle banken een vertegenwoordiging van haar klanten de investeringsmogelijkheden te laten bepalen waar vervolgens alle klanten uit kunnen kiezen. Voor klanten openbare statistieken zorgen voor de spreiding. Investeringen zullen dichter liggen bij werkelijke behoeften zodat banken meer financiële zekerheid verkrijgen.

bezorgde burgers van Nederland die democratie koesteren

dat banken helaas meer macht hebben dan overheden en dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van de democratie

om in het belang van de democratie banken te verplichten een democratisch beslissingsmodel te hanteren. De klanten dienen uit hun eigen midden een vertegenwoordiging te kiezen die de investeringsmogelijkheden van de bank bepaalt. Hier dienen vervolgens alle klanten zonder voorbehoud uit te kunnen kiezen. Om een gedegen spreiding te verkrijgen dienen er geanonimiseerde openbare statistieken te komen die een informatief onderdeel zijn van het keuzeproces van elke klant. De investeringen liggen zodoende dichter bij de behoeften van de bevolking zodat er meer financiële zekerheid voor banken ontstaat: een win-win-situatie.

Onderteken deze petitie

Ger Niessen
Swalmen

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.