Protest parkerenzandvoort

Anti parkeer regime Zandvoort

Wij zijn een actiegroep die tegen het parkeerbeleid van de gemeente Zandvoort actie voert.

Wij constateren dat het parkeerbeleid van de gemeente Zandvoort onuitvoerbaar is en zeer tegen de wil van de bevolking.

Met de invoering van het nieuwe parkeerbeleid is iedere inwoner, die in het bezit van een auto is verplicht een parkeervergunning aan te schaffen welke niet geldt op plaatsen waar parkeermeters staan zoals het centrum, de zuidbuurt, de boulevards e.d. waar dan ook nog gewoon een parkeerkaartje aangeschaft moet worden. Voor 2012 hanteert de gemeente meerdere tarieven in de verschillende wijken voor de vergunningen. Om begrijpelijke redenen vindt deze actiegroep dit onaanvaardbaar. De ene wijk betaald ongeveer 28 euro per jaar, de andere moet 80 euro gaan betalen er zijn zelfs bewoners die meer dan 150,- moeten betalen.

Dit onderscheid lijdt tot veel onrust onder de bewoners die zich door de gemeente onheus bejegend voelen. Ondanks deze inloopavond, voorlichtingsavond in het Center Parc en inspraak avond op een ronde tafelgesprek gaat de gemeente gewoon door met het voorgenomen beleid en wordt er totaal niet geluisterd naar de burgers

Wij voelen ons niet geroepen om de melkkoe van deze gemeente te worden.

Wij achten het namelijk niet uitgesloten dat de gemeente binnen enkele jaren deze aangenomen bedragen zal verdubbelen.

Wij verzoeken de Gemeenteraad het besluit voor dit parkeerbeleid van tafel te vegen en dan samen met de bewoners en ondernemers een werkgroep op te starten om het parkeerbeleid op een dusdanige manier aan te pakken, dat het voor zowel de bewoners, als ondernemers en toeristen weer een positieve wending krijgt

Sign this petition

Addressed to:
31-08-2016
Signable
Teresa Mok
Organisation:
APRZ (anti parkeer regime Zandvoort)

Frank Volmer
over 2 years
over 2 years
ben van kampen
postbode
almost 3 years
a.p de beus
H. Draijer
Adri Bisenberger
Toronto, Canada
Ik bezoek Zandvoort gemiddeld 3x per jaar.
w.koper
S.Blaauboer
Beveiliging/ handhaving
Hans Boon
Koningstraat 53 2042 VH te Zandvoort
AOW
JMM Castien
M.H.Terpstra
gerard zwinkels
Pensionhouder-inwoner
almost 4 years

No news about this petition yet.