Andere corona langetermijnstrategie met behoud van onze mensenrechten

2.203 ondertekeningen

Een langetermijnplan voor corona is geen crisisplan, daarom zou het uitgangspunt van zo'n plan de grondwettelijke rechten en plichten moeten zijn: hoe keren we daar weer naar terug en hoe zorgen we ervoor dat die, ondanks oplevingen, ook in de toekomst niet meer geschonden hoeven worden.

wetenschappers, experts, vertegenwoordigers van belangengroepen en andere burgers

• dat de langetermijnstrategie voor COVID-19 de (in internationale verdragen vastgelegde) grondwettelijke mensenrechten niet borgt.
  • De beperking van deze rechten wordt hiermee niet langer als tijdelijk aangemerkt.
  • Langdurige beperking van grond- en mensenrechten, die zonder duidelijke einddatum blijkbaar voor onbepaalde tijd gelden, is niet geoorloofd.

• dit plan te vernietigen en een nieuw plan op te stellen, dat zich duidelijk onderscheidt van een crisisplan en de grondwettelijke mensenrechten borgt en waarin ernaar gestreefd wordt dat grondwettelijke rechten en plichten ten volle kunnen worden nageleefd, ook bij oplevingen van het coronavirus.

• alle scenario's voor oplevingen uit te werken, doel e strategie vast te leggen en met vastgelegde actieplannen te werken.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

30-06-2022
Projectgroep 'Uit Isolatie'