Als aanwijsbare dader onschendbaar blijkt

Mijn vermiste hond is te koop aangeboden op Marktplaats, dader is via de advertentie/telefoon aanwijsbaar alleen is de hond niet door "getuigen" gezien met de dader dus nadat hij verhoord is en zich op zijn zwijgrecht beroept, word hij vrij gelaten en kan de politie niks meer doen! Case closed?

Iedereen die begaan is met dieren en dierenwelzijn! Iedereen die de Nederlandse wet krom vind

Ik ben slachtoffer van een krom rechtssysteem: Mijn hond wordt gestolen, dader is bekend, dader zet mijn hond op Marktplaats, hond is niet gezien met dader (advertentiefoto wel te herleiden naar terrein dader), dader is gewoon weer vrij en gaat verder met zijn (criminele) leven, slachtoffer kan juridisch niks meer doen en heeft "levenslang" (emotionele schade). DIT MAG TOCH NIET ZO DOORGAAN, ER MOET WAT VERANDEREN!

• Ik wil dat een huisdier als gezinslid word aangemerkt voor de wet en geen "eigendom" om hierdoor zwaardere straffen te kunnen eisen ipv heling.
  • Wetswijziging: bij constateren van verwaarlozing, mishandeling,onrechtmatig handelen met dieren, een houdverbod op alle levende wezens voor de dader (excl: menselijk ras)
  • Bewijslasten veranderen (in dit geval zou de advertentie met de info genoeg moeten zijn voor aanhouding en eventuele opsluiting)
  • Flink bedrag aan smartegeld voor de slachtoffers (om herhaling te voorkomen)
  • Zwijgrecht afschaffen!

Veldhoven
ongeveer 3 jaar

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.