Alleen democratische politieke partijen in een democratie

In een democratie moet een politieke partij zelf ook te allen tijde zelf een democratische organisatie zijn. Het ondermijnt de democratie en vrijheid in Nederland wanneer dit niet het geval is. zie ook NIMD, Nederlands Instituut voor Meerpartijendemocratie ter ondersteuning van democratie buitenland

Wij verzoeken u alleen democratische politieke partijen toe te laten tot kamerverkiezingen

Huidig en verleden; Een politieke beweging geleid door 1 persoon met alle zeggenschap waarbij men niet haar leden kan kiezen is geen democratische politieke partij en hoort niet in een democratie. De geschiedenis herhaalt zich; 1932, De statuten van stichting NSB bepaalden dat het bestuur ervan werd gevormd door één persoon. Op 24 november 2004 richtte Wilders de 'Stichting Groep Wilders' PVV, met vergelijkbare bestuursvorm, vergelijkbare boodschap en omstandigheden

Verzoek tot wijziging van inschrijving politieke partijen in Nederland. Een politieke partij moet een democratisch gekozen bestuur hebben, partijleden met zeggenschap volgens het democratische beginsel, waarbij alle leden een controlerende functie hebben en waarin vrijheid van meningsuiting heerst.

Onderteken deze petitie

's-Gravenhage
z.o.

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.