Er word veel op het Nederlandse spoor geinvesteerd. Een onderdeel daarvan is dat men met name om de 10 minuten treinen tussen Amsterdam en Eindhoven wil laten rijden. Het traject is al grotendeels 4-sporig tussen Amsterdam Bijlmer en Houten Castellum en Boxtel-Eindhoven. Als het traject Houten Castellum-Boxtel nou eens van 2 naar 4 sporen verbreed kan worden, kan men wellicht in de toekomst in slechts 1 uur tijd tussen Amsterdam en Eindhoven rijdena en hoeven IC's en sprinters elkaar nooit meer te hinderen.
Treinreizigers tussen Amsterdam en Eindhoven en omgeving
Er wordt al flink geinvesteerd op het traject Amsterdam-Eindhoven, wat al grotendeels 4-sporig is.
Er is nu al om de 10 minuten een trein tussen Amsterdam en Eindhoven.
Het zou alleen wel nog even zo fijn/handig zijn als het spoor tussen Houten-Castellum en Boxtel van 2 naar 4 sporen verbreed wordt.
Op die manier hoeven IC's en sprinters elkaar nooit meer te hinderen en kan men circa 200 km per uur tussen Amsterdam en Eindhoven rijden gereden worden.
Op deze manier kan men dan ook circa 15 tot 30 minuten sneller in Limburg komen.
Het spoortraject tussen Houten-Castellum en Boxtel van 2 naar 4 sporen te verbreden, zodat de treinen in de toekomst hopelijk in slechts 1 uur tijd van Amsterdam naar Eindhoven kunnen rijden en terug. En de reistijd van en naar Limburg zou ook met 15 tot 30 min. gereduceerd kunnen worden. Ook zouden er 5 stoptreinstations kunnen komen bij: Loenersloot, Schalkwijk, Waardenburg, Hedel en Den Bosch Noord.