3 niet 1 IVF pogingen vergoeden

Het nieuwe kabinet wil nog maar 1 IVF poging vergoeden. Een ivf behandeling kost ongeveer € 2500,=. Mensen met lagere inkomens moeten straks om financiële redenen afzien van deze vorm van medische zorg.

tekenen bezwaar aan tegen 1 IVF poging te laten vergoeden vanuit de basisverzekering.

Nieuw kabinet wil nog maar 1 IVF poging vergoeden.

Teken deze petitie om de 3 vergoede IVF pogingen vanuit het basispakket te laten vergoeden.

Bewezen is dat stellen vaak 6 IVF behandelingen nodig hebben en met 1 behandeling worden er veel mensen niet zwanger.

Moet kinderen krijgen een luxe worden? Houdt men er wel rekening mee hoe het is om onvruchtbaar te zijn? Teken deze petitie om de 3 IVF pogingen vanuit de basisverzekering te behouden.

De bedoeling is dat we 3 IVF pogingen vergoed krijgen vanuit de basisverzekering en niet overgaan op 1 IVF poging die vergoed wordt.

Kinderen krijgen wordt zo een luxe en veel stellen kunnen hun droom dan opgeven! We hebben minimaal 3 behandelingen nodig en die moeten gewoon vergoed blijven! Teken deze petitie en laat jouw stem horen!

Sign this petition

Addressed to:
01-12-2016
Signable
Kimberly Wessels - Egstorf

about 1 month
J verheggen
Wijchen
about 1 month
about 2 months
Charlotte van Leeuwen
's-gravenhage
7 months
Yvonne Overdevest
Voorschoten
9 months

Earlier updates

Reactie van GroenLinks op "3 niet 1 IVF pogingen vergoeden"

"GroenLinks wil dat drie In Vitro- Fertilisatie-behandelingen (IVF) vergoed blijven. Hiermee geven we mensen gelijke toegang tot zorg.

+Read more...

IVF moet voor iedereen bereikbaar blijven.

Omdat vaak meerdere behandelingen nodig zijn voor een succesvolle zwangerschap het belangrijk om niet bij één behandeling op te houden. Het demissionaire kabinet had ingevoerd om van drie behandelingen terug naar één te gaan. Mede door inzet van GroenLinks is deze maatregel ingetrokken en daardoor zorgen we ervoor dat een kinderwens voor iedereen haalbaar blijft.

Een kind krijgen is niet altijd vanzelfsprekend. Voor mensen die hun kinderwens niet vervuld zien, is dit een persoonlijk drama. Gelijke toegang tot de zorg is ontzettend belangrijk. Ons Kamerlid Linda Voortman diende eerder al een motie in om een alternatief te zoeken voor deze bezuiniging. De maatregel was voor jonge mensen met een kinderwens heel ingrijpend. Het zou ertoe geleid hebben dat mensen om financiële redenen af moeten zien van een behandeling. GroenLinks wil dat iedereen, arm of rijk, moet kunnen kiezen voor een leven met of zonder kinderen."

GroenLinks
2012-09-06 | Petition 3 niet 1 IVF pogingen vergoeden

Reactie van de Partij voor Mens en Spirit op "3 niet 1 IVF pogingen vergoeden"

"Geld voor behandelingen en zorg wordt steeds schaarser. Dat betekent dat er keuzes gemaakt moeten worden.

+Read more...

Wij vinden het vergoeden van een in plaats van drie behandelingen uit het basispakket geen goede keuze, omdat een dergelijke behandeling weinig kansrijk is en emotioneel nog meer stressvol wordt.

Anderzijds stellen veel vrouwen hun zwangerschapswens te lang uit en is dat mede een reden voor de toename van een dergelijke dure en ingrijpende behandeling. Daarnaast vangt men tegenwoordig vaak al snel met een dergelijke behandeling aan, terwijl er ook alternatieven kunnen zijn. Partij voor Mens en Spirit heeft veel goede resultaten gezien via alternatieve geneeswijzen en gezonde voeding. Partij voor Mens en Spirit vindt dat deze drie behandelingen wel vergoed moeten blijven voor vrouwen met een aantoonbaar medisch probleem. Voor andere gevallen moet deze behandeling nog vijf jaar beschikbaar blijven, zodat vrouwen niet nu voor het blok worden gezet. Vanaf dan moet de leeftijdsgrens ook op 40 jaar worden gesteld. Na 2017 worden wat ons betreft deze behandelingen niet meer uit de basisverzekering vergoed, behalve in eerder genoemde gevallen van een aantoonbaar medisch probleem. In andere gevallen zal naar eigen financiering gezocht moeten worden. Een kind adopteren wordt overigens ook niet vergoed."

Partij voor Mens en Spirit
2012-09-05 | Petition 3 niet 1 IVF pogingen vergoeden

Reactie van D66 op "3 niet 1 IVF pogingen vergoeden"

"Het kabinet-Rutte wilde de vergoeding van het aantal IVF behandelingen terugbrengen van 3 naar 1. D66 heeft zich hiertegen verzet, omdat dit zou leiden tot het terugplaatsen van meerdere embryo's om de kans op een zwangerschap te vergroten.

+Read more...

Dat brengt aanzienlijke kosten en gezondheidsrisico's met zich mee voor moeder en kind. Bijvoorbeeld het risico op meervoudige zwangerschappen. D66 heeft zich daarom hard gemaakt voor het instant houden van de vergoeding van 3 IVF behandelingen. Met succes! Een Kamermeerderheid stemde voor de motie van D66 Tweede Kamerlid Pia Dijkstra die de beperking van het aantal IVF behandelingen nu terugdraait. Het kabinet heeft toegezegd dit te zullen uitvoeren."

D66
2012-08-24 | Petition 3 niet 1 IVF pogingen vergoeden