U, de petitionaris

OV-chip mislukt(?) Tijd voor een KLANTVRIENDELIJKE reispas

3 ondertekeningen

De ov-chipkaart is bedacht door het OV. Dat is te merken. Pure klantonvriendelijkheid. Opladen, studentenkaarten, spitsuren, daluren, onveilig, duurder, boetes, minder reizigers, ontevredenheid en klachten. Dat moet beter. En dat kan! Met de klant als uitgangspunt. Bestaat. En is in Den Haag allang bekend.

Petitie

Wij

Nederlanders

 

constateren

Dat de ov-chipkaart (ovck) het OV niet toegankelijker, veiliger, gastvrijer of comfortabeler heeft gemaakt. Integendeel. Dat vooruitbetaling (opladen) achterhaald is en zeer klantonvriendelijk. Dat de ovck het OV duurder maakt en het OV-gebruik niet bevordert maar belemmert. Dat de ovck herhaaldelijk in opspraak is terwijl er bij de overheid en politici al jaren een klantvriendelijk (gepatenteerd) alternatief bekend is. Simpel systeem. Werkt. Is snel in te voeren en vereist geen extra investeringen.

 

en verzoeken

De overheid en politici nu werk te maken van een alternatief voor - of eventueel naast de ov-chipkaart dat genoemde bezwaren niet kent en niet het OV maar de reiziger centraal stelt. De voordelen die dit alternatief zowel voor reizigers als het OV heeft in aanmerking te nemen, waarbij bevordering van het ov-gebruik en bijgevolg afneming van de filedruk zwaar meegewogen zouden moeten worden. Te bedenken dat ov-reizigers KLANTEN zijn. Eraan mee te werken dat het OV ook echt openbaar is; dus optimaal toegankelijk voor iedereen; ook voor (visueel) gehandicapten, bejaarden, studenten en toeristen.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

 

Details

Ontvanger:
Tweede Kamer 
Petitieloket:
Einddatum:
25-01-2011 
Status:
Ingetrokken 
Petitionaris:
Ronald van Os 

Geschiedenis

Ondertekeningen