PostNL heeft sinds kort de tarieven voor de postbezorging omhoog gedaan zonder daar ruchtbaarheid aan te geven. Feitelijk kost een postzegel nog net zo veel, maar omdat de gewichtsindeling is gewijzigd, moeten we nu portokosten betalen. Omdat de service te wensen over laat, moet er concurentie komen.
Bijvoorbeeld: PostNL stuurt ons portobrieven waartegen we geen verweer kunnen maken, zelfs als de post niet door ons is verzonden. PostNL zou post zonder afzender ook kunnen weigeren bij onvoldoende porto, maar dat wordt niet gedaan.
De Nederlandse burgers die marktwerking in de postbezorging willen.
Dat de eerder genoemde marktwerking in de bezorging van de post er niet is, waardoor we gedwongen zijn om gebruik te maken van 1 bedrijf. Dat bedrijf is daardoor niet genoodzaakt om de bezorging en klantgerichtheid te verbeteren. Sterker nog: de laatste jaren zijn postkantoren gesloten, de prijzen voor het versturen omhoog gegaan en door de gewijzigde gewichtsindeling is één postzegel niet meer voldoende voor een brief in envelop.
We verzoeken daarom de landelijke overheid in te grijpen en de monopoliepositie van dit bedrijf (voor consumenten) een halt toe te roepen. Wij hebben geen keuze uit een andere aanbieder.