Zwarte Piet moet blijven

Wat een onzin! Zwarte Piet weg? NOOIT!

Zwarte Piet is zwarte Piet en dat moet zo blijven!

Onderteken deze petitie als u dat ook vindt!

Alle Nederlanders die voor de traditie van Sinterklaas zijn (dus ook Zwarte Piet)

Het is een traditie die al jaren lang in Nederland is. Zwarte Piet wordt in deze tijd nooit meer vergeleken met de slavernij. En heeft niks met discriminatie te maken!

Zwarte Piet moet zwart/bruin blijven!

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

gemeenten
01-12-2020
Pieter Ketelaars

VOORTBESTAAN ZWARTE PIET IN GEVAAR

oedendag, Zoals u de afgelopen dagen hebt kunnen vernemen in de media, is Zwarte Piet weer veelvuldig in het nieuws geweest. En helaas niet op een plezierige manier.

Zwarte Piet dreigt namelijk te verdwijnen uit de schappen van de HEMA. En dat is mogelijk nog maar het begin. Onlangs heeft een rechter in Amsterdam bepaald dat Zwarte Piet een negatieve stereotypering is van de zwarte mens en daarmee een raciale karikatuur. Als deze uitspraak blijft staan is het binnenkort waarschijnlijk helemaal afgelopen met Zwarte Piet. Gelukkig is het Pietengilde hiertegen in hoger beroep gegaan (zie http://www.rechtspraak.nl/Actualiteiten/Nieuws/Pages/Rechtszitting-Zwarte-Piet-16-oktober,-uitspraak-in-november.aspx). Zij kunnen de zaak echter niet tot een goed einde brengen zonder hulp. De beste advocaten om bij de Raad van State te procederen zijn natuurlijk duur. Daarom is het Pietengilde een crowdfunding gestart waarbij mensen een donatie kunnen doen om het hoger beroep te steunen en Zwarte Piet te redden. Het Pietengilde heeft uw hulp dus hard nodig! U kunt al helpen door hun Facebook-pagina te liken en te delen https://www.facebook.com/pietengilde of ze een e-mail te sturen (zie http://www.Pietengilde.nl, ook om lid te worden). Hoe meer mensen zij achter zich krijgen, hoe sterker ze staan. Maar u helpt nog meer als u ook een kleine donatie overmaakt om het hoger beroep te steunen! Het is nu of nooit meer Zwarte Piet. Doneer nu via http://buff.ly/Y4NCCh Met vriendelijk groet, alle zwarte pieten-liefhebbers

Klik hier, om te helpen zwarte piet niet te laten verdwijnen!
29-08-2014