Index

Veilige parking Nieuw Eyckholt in Heerlen

Op parking 'Nieuw Eyckholt' in Heerlen, vlakbij 'Het Loon' is het niet pluis. Volgens getuigen die er regelmatig parkeren ligt er vaak autoglas. Nu is er een vrouw neergeslagen met een ijzeren staaf. Sinds de toezichter er niet meer is, is het mis. Zijn dit de uitwassen van mislukt drugsbeleid?

Gebruikers van de Parking ‘Nieuw Eyckholt’, gelegen aan de Valkenburgerweg in Heerlen.

Dat sinds de parking niet meer bemand is, er ter plaatse geparkeerde auto’s worden opengebroken, worden beschadigt en er autoruiten worden ingeslagen. Nu werd er een vrouw met een ijzeren stang neergeslagen. Zie de link.

De maat is vol. Mens en goed is er niet meer veilig. Op 200 meter afstand richting Hogeschool liggen ook kantoren en callcentra. Het personeel, veelal vrouwen, moet ook gebruik maken van deze parking. Werkuren zijn dagelijks tot 20.00 uur. De angst onder deze groep gebruikers van de parking en de zorgen van het thuisfront zijn groot.

• Terugkeer van het toezicht dat er altijd is geweest. Mogelijk kan dit door een stadswacht worden gedaan.
  • met hoge frequentie op/onopvallende surveillance door de politie
  • camera toezicht
  • goede verlichting. Zeker drie doch minimaal twee van deze preventiemaatregelen zijn nodig om de veiligheid op parking ‘Nieuw Eyckholt’ terug te brengen!

Het antwoord

Overhandigd aan de gemeente Heerlen

De petitie is schriftelijk overhandigd aan de gemeente Heerlen.

Heerlen
29-09-2016
Gesloten
Hub Dumont

Overhandigd aan de gemeente Heerlen

De petitie is schriftelijk overhandigd aan de gemeente Heerlen.

De gemeente heeft de situatie aangepast en de parkeerwachter zou weer terug zijn zodat de parkeerders weer een veiliger gevoel hebben..

22-08-2017