Logo steunpetitielipoedeem.nl

Tumescent Liposculptuur voor gediagnosticeerd Lipoedeem in verzekeringspakket

Tumescent liposculptuur met behulp van vibrerende microcanules is een effectieve behandeling bij lipoedeem. Bij deze aandoening is het vetweefsel ongelijkmatig verdeeld over het lichaam en ontstaan plaatselijke vetophopingen. Dit wordt tot op heden nog niet erkend als een medische operatie voor lipoedeem door de zorgverzekeraars en daar moet verandering in komen!

Door omstandigheden is de indieningsdatum aangepast. Wij zullen z.s.m. de werkzaamheden rondom te petitie hervatten.

Lipoedeem patiënten Deskundigen op het gebied van Tumescent Liposculptuur Huid- en oedeemtherapeuten Fysiotherapeuten LIPV-Lipoedeemvereniging en Tilly Smidt; voorzitter LIPV

Tumescent Liposculptuur m.b.v. vibrerende microcanules is een effectieve behandeling bij lipoedeem. Helaas wordt dit niet vergoed omdat 'liposuctie' onder een cosmetische ingreep valt, hier moet verandering inkomen! Vrouwen met lipoedeem lijden namelijk dagelijks: lichamelijk maar ook psychisch. Lipoedeem is een progressieve aandoening waardoor een lipoedeempatiënt, zonder operatie, alleen maar meer zorgbehoevend zal zijn en daardoor meer zal kosten voor de zorg. Steun deze petitie en help ons!!

Een pijnloze toekomst waarin een lipoedeem patiënt beter kan participeren in de maatschappij en waar zij minder zorgbehoevend en zorgconsumerend zal zijn.

01-10-2016
Antwoord verwacht:
25-12-2016
José Boekelmans

We gaan het weer oppakken!

Hoi allemaal,

Een tijdje heeft de petitie stil gelegen maar het is toch te gek voor woorden dat er nog steeds zoveel cliënten moeten leven met veel pijn of financiële gevolgen van de operaties!

We gaan er weer voor en we hopen zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen!.

31-08-2016