Tegen vorming superprovincie

Dit is een petitie tegen het vormen van een Superprovincie Utrecht, Noord Holland en Flevoland. Het levert geen enkele bijdrage aan beter bestuur, is niet efficiƫnter en kost meer geld dan het oplevert. Bovendien worden inwoners op grotere afstand van het bestuur gezet en is dus niet duaal.

Inwoners van de provincies Utrecht, Noord Holland en Flevoland zijn tegen samenvoeging.

constateren dat:

Dat wij onze eigen identiteit als provincies en onze eigen cultuur willen behouden en die het best gewaarborgd is met de huidige landsindeling. We zien geen enkele toegevoegde waarde in de samenvoeging van het provinciebestuur dat ook door de samenvoeging op grotere afstand wordt gezet van zijn inwoners. Als de regering bestuurlijke drukte wil verminderen en bestuur transparanter kan zij beter alle niet democratisch gekozen bestuurslagen opheffen.

Het plan van Minister Plasterk om te komen tot een superprovincie in ieder geval voor te leggen aan de inwoners van de betrokken provincies door middel van een referendum en de uitkomst daarvan bindend te verklaren.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

01-06-2016
Ingetrokken