Tegen voedselverspilling

In Nederland wordt zoveel eten weggegooid. Denk eens aan supermarkten. Al een dag voor de datum overschreden is verdwijnt goed voedsel in vuilcontainers. Ook bij fabrikanten wordt er veel weggegooid. Groentes die er niet mooi uit zien bv. Te gek voor woorden. Teken mee tegen deze verspilling. Voor een nieuw wetsvoorstel. Een wet die minder voedsel verspilt zodat eten dat goed is meer kansen krijgt.

WIJ Nederlanders zijn voedselverspilling zat. Maak nieuwe wetten, voedselverspilling kan niet meer

constateren dat:

Wij zien als Nederlanders heel veel goed eten in de vuilcontainers belanden. Gewoon goed voedsel. Dit kan echt niet meer. Waarom? Wij zijn tegen deze gruwelijke verspilling en willen dat de wetten opnieuw worden aangepast. Zodat winkels of bedrijven de kans krijgen om dit goede voedsel nog een kans te geven. Weggooien kan echt echt niet meer. Zoveel armoede in Nederland en dan zoveel voedselverspilling.

We willen dat de wetten worden aangepast zodat voedsel dat goed is een kans krijgt. Doe hier wat aan. De armoede stijgt en goed eten word weggegooid, nee dit kan echt niet langer meer. Stop de voedselverspilling.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

17-06-2016
Ingetrokken