Supermarkt NEE

Grote supermarkt is van plan zich te vestigen in het voormalig pand van BrugmansKeukens Stadhouderskade 73. Dit staat haaks op andere plannen in de FransHalsBuurt. Wij vrezen stank/lawaai overlast verkeersonveilige situaties tijdens laden/lossen in onze smalle straten. We hebben genoeg supermarkten

bewoners Frans Halsbuurt Amsterdam

Er is geen ruimte voor NOG een grote supermarkt in onze woonwijk EN het staat haaks op de invulling van onze straat zoals die door de gemeente is beloofd; enkel toegankelijk voor voetgangers en fietsers. Minimaal 6 leveringen per dag dmv grote vrachtwagens midden in een woonwijk direct naast terrassen en kleine winkels? Daarnaast nog bedrijfsafval, waardetransport etc. De luchtvervuiling is hier al boven de norm. Dit kan niet de bedoeling zijn!

Wij verzoeken een andere invulling van het gebouw te kiezen die onze woon- en leefomgeving minder belast. Geen verdere milieu vervuiling, geen vrachtwagens, geen geluidsoverlast, geen verkeersonveilige situaties voor voetgangers en fietsers.

Amsterdam Zuid
20-10-2016