Supermarkt en slagerij, een dag in de week vleesvrij

Vanwege ons steeds verslechterende klimaat, moet er drastisch iets veranderen. De invloed van intensieve veehouderij is groter dan die van alle auto`s en vliegtuigen bij elkaar. Een dag per week geen vlees in de schappen maakt ons niet alleen gezonder, maar remt ook de broeikasgassen aanzienlijk.

De bewoners van Utopia, en alle andere idealisten in Nederland.

Dat het klimaat verslechterd. Windhozen in Nederland, en dagenlang noodweer in augustus : het moet anders. Door supermarkten en slagerijen in Nederland een dag in de week vleesvrij te maken, remmen we de uitstoot van broeikassen meer dan op welke andere manier dan ook. Verder geven we een duidelijk signaal aan de rest van de wereld. De grens is bereikt. Er moet NU iets veranderen willen we de aarde als zodanig door kunnen geven aan onze kinderen.

Supermarkt en slagerij, een dag in de week vleesvrij! Maak mensen bewust van de effecten van onze vleesconsumptie. Gebruik de gelden voor de klimaatdoelen (welke we met deze simpele maatregel makkelijk halen) om de veehouders en slagers te compenseren. Mensen gaan gevarieerder eten, wat ook de volksgezondheid ten goede komt.

01-12-2016
Benjamin van Rooij