Steun de Zeeuwse Bibliotheek

Na een bezuinigingsronde in 2010 is Gedeputeerde Staten Zeeland van plan om de Zeeuwse Bibliotheek wederom met 30% te korten. Als dit doorgaat zal deze basisvoorziening voor Zeeland tot op het bot worden uitgekleed. Collecties, openingstijden, activiteiten komen in het gedrang. Steun ons. Teken!

Zeeuwen, leden van de Zeeuwse bibliotheken, studenten, docenten, zorg- en culturele instellingen.

Dat wij niet akkoord kunnen gaan met nog een bezuiniging van 1,85 miljoen euro. Hiermee zal de bibliotheek als grootste cultuur- en kenniscentrum van Zeeland niet meer in staat zijn de nieuwste inzichten op alle vakgebieden aan te bieden aan de burger, bibliotheken, onderwijs en zorginstanties in Zeeland. De openingstijden, dienstverlening, voorzieningen en activiteiten, ook op het gebied van mediawijsheid en leesbevordering worden aangetast.

Gedeputeerde Staten om de Zeeuwse Bibliotheek als belangrijke basisvoorziening in stand te houden en de plannen omtrent de bezuinigingen te herzien. Zo niet, dan zal de bodem onder onze instelling die sinds 1859 bestaat worden weggeslagen. Wat kunt u doen? Steun de Zeeuwse Bibliotheek en onderteken deze petitie zodat wij Gedeputeerde Staten kunnen aantonen dat de Zeeuwse Bibliotheek een onmisbare functie vervult binnen de Zeeuwse samenleving.

Provincie Zeeland
20-06-2016