Banner 200x80 copy

Steun de helden in het verkeer

"Fietsen moet overal mogelijk zijn, veilig en zonder angst"

URBAN JUNGLE Duizenden Utrechtse kinderen fietsen dagelijks – met of zonder hun ouders - naar school. Dat is elke dag een overlevingstocht, want Utrecht bouwt op veel plekken aan de toekomst van de stad. De kinderen komen van alles tegen: gevaarlijke kruispunten, stoplichten, drukke fietspaden en wegomleggingen. Bij het oversteken passeren auto’s en bussen vanuit alle kanten de kwetsbare, jonge fietsers.

GEEF HET GOEDE VOORBEELD Het valt voor een kind niet mee om dat allemaal te snappen. Aan andere fietsers kunnen de kinderen geen voorbeeld nemen, want velen van ons rijden door rood, geven rechts geen voorrang, vergeten de richting aan te geven of stoppen niet voor een zebrapad. We parkeren de fiets midden op de stoep, whatsappen op de fiets of negeren eenrichtingsverkeer en gaan spookrijden. We gedragen ons als gekken en houden geen rekening met kinderen die de fietskunst nog moeten leren. Kijk voor meer info op www.verkeershelden.nl.

Steun de verkeershelden en teken te petitie! Vergeet je tekening niet te bevestigen via email en delen met je familie, kennissen en alle betrokken fietsers.

ouders, oma's en opa's, verzorgers, bewoners, bezoekers en forenzen, fietsers in Utrecht

dat fietsende kinderen de meest kwetsbare groep weggebruikers zijn. En dat veel volwassen fietsers te weinig rekening houden met fietsende kinderen, die de fietskunst nog moeten leren. Een gedragsverandering op straat is daarom nodig om van Utrecht een veilige en plezierige fietsstad te maken. Daar profiteren niet alleen de kinderen van maar ook de andere weggebruikers.

daarom de gemeente Utrecht om een campagne te starten om alle fietsers in Utrecht bewust te maken van hun voorbeeldrol op straat. Zodat alle Utrechtse kinderen de ruimte krijgen om te leren fietsen en de fietskunst af te kijken. De verkeershelden worden daarbij ondersteund door maatregelen zoals de beste verkeersregelaars, die kinderen en andere kwetsbare weggebruikers de weg wijzen en egoïstische fietsers corrigeren op hun gedrag.
Wij beginnen NU ook om zelf het goede voorbeeld te geven! VERKEERSHELDEN zijn goed bezig!

22-08-2016
Antwoord verwacht: