Logo vuist tbv aidt

Stem TEGEN de algemeenverbindendverklaring van SOOB CAO

FNV zegt een ledenstemming gedaan te hebben voor stemming op het JA of NEE akkoord gaan met het SOOB cao voor de beroepschauffeur. Van de 1.600 inzendingen zeggen zij dat 87% JA heeft gestemd. 1392 zogenaamde JA stemmen beslissen over de toekomst van 140.000 chauffeurs?

TBV-AIDT verzoekt de NL regering de algemeenverbindendverklaring SOOB cao NIET akkoord te verklaren!

constateren dat:

Dat SOOB afdracht verplichtende NIET gehoord zijn in deze stemming. FNV en TLN stellen hiermee eigen financiƫle inkomsten uit de SOOB zeker ten nadelen van de transportsector. Arbeid cao van de beroepschauffeur is nog niet getekend. Andere cao partijen, zoals CNV en de UNIE zijn buitenspel geplaatst. Democratie of dictatuur?

De Tweede Kamer der Staten Generaal en de Regering de algemeenverbindendverklaring voor deze SOOB cao Niet akkoord te geven en een nieuwe stemming onder de 140.000 beroepschauffeurs plaats te laten vinden. Iedere chauffeur en ondernemer die maandelijks de SOOB contributie betaalt heeft medezeggenschap in een stemming.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

minister
09-08-2016