Fb6jfojvgd 600

Stedenband Haarlem-Mutare moet blijven

De stedenband Haarlem-Mutare is al 24 jaar belangrijk voor veel mensen in Haarlem! Het gemeentebestuur wil per 1-1-2016 alle subsidie voor de stedenband wegbezuinigen, terwijl de stedenband juist heel veel oplevert. Tientallen basisscholen in Haarlem hebben de afgelopen Jaren het project “Een Reis naar Mutare” uitgevoerd en jonge kinderen zo een basis gegeven voor hun ontwikkeling als toekomstig wereldburger. In Mutare ondersteunt de stedenband op diverse fronten de acties voor verbetering van de leefwereld voor heel veel mensen qua opleiding, gezondheid en woonvoorzieningen. De stedenband is een gecertificeerd opleidingsinstituut. Heel veel Haarlemse en andere studenten van diverse HBO opleidingen hebben stage gelopen in Haarlem én Mutare als onderdeel van hun opleiding. Voor veel werklozen is de stedenband een goede manier om weer in het arbeidsproces te komen. Mutarese sportlieden en kunstenaars hebben een bijdrage geleverd aan Haarlemse evenementen, tentoonstellingen en projecten. De stedenband levert de Haarlemse samenleving geld op. Door de subsidie te stoppen worden de mensen in Mutare en alle vrijwilligers en stagiaires in Haarlem en Mutare in de kou op straat gezet. Een grote kapitaalvernietiging van alle kennis, netwerk en vrijwilligers. Teken de petitie om dit te voorkomen!! De Stedenband Haarlem-Mutare blijft een venster op de wereld en een spiegel voor jezelf.

Haarlemmers, onderwijsinstellingen, welzijnswerk, vrijwilligers, ondernemers, kunstinstellingen

dat de stedenband Haarlem-Mutare van toegevoegde waarde is voor Haarlem en Haarlemmers. De stedenband levert vele malen meer op dan wat de gemeente er in investeert en is dus 'winstgevend' voor alle betrokkenen.

Behoud van subsidie na 1 januari 2016

Haarlem