Redt de Punt, symbool voor ongerept stadsgroen

In de wijk Oog in Al in Utrecht op de Punt,heeft de gemeenteraad-al voor de inspraakavond-unaniem besloten voor een permanent stadsstrand. Bewoners hebben voorheen hier veel hinder van ondervonden m.n door de festivals.Laat de Punt met rust! Als symbool voor ongerept stadsgroen in alle steden!

Bewoners van Oog in Al en Halve Maan die tegen het stadsstrand zijn. Natuurliefhebbers. Mensen met een groen hart en groene hersenen.

constateren dat:

Helaas worden lege plekken in grote steden steeds vaker gecultiveerd. Er wordt een parkje aangelegd of een sportveld of in dit geval een stadsstrand. Waar voorheen het fluitekruid tot je heupen groeide; spechtennesten in de bomen zaten en dieren een toevlucht vonden, stort men nu wit zand rond een horecagelegenheid en legt men ook nog een fietspad aan. Weg Punt.Het kan anders! Laat dit stukje groen met rust en geniet van ongerept natuurschoon!

Geen stadsstrand in Oog in Al. Geen festivals. Geen fietspad. Wel: help de Punt weer groener te worden; het verleden uit te wissen. Plaats nestkasjes; plant eike- en kastanjebomen. Ouders: ga lekker naar de Noordzee met je kinderen en maak in de herfst poppetjes van de eikels en kastanjes. Jongeren: er zijn toch al zoveel festivals; zonder stadsstrand kunnen jullie ook van de Punt genieten. Zet 1 bankje op de punt van de Punt en geniet van de rust!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

05-04-2016
Ingetrokken