B.d 63 001

Red de Zutphense straatmuzikant

Dankzij het nieuwe gemeentebeleid kan A.M. Georgiev niet langer muziek spelen in de Zutphense binnenstad.

Dit terwijl hij al jarenlang de Beukerstraat in Zutphen vult met vrolijke muziek, vol enthousiasme en passie staat hij er elke dag; weer of geen weer.. maar helaas tolereert de Gemeente Zutphen het niet langer, met haar bizarre beleid maakt de gemeente het onmogelijk om nog langer straatmuzikant te zijn. De enige optie die Asen Mitkov Georgiev heeft is om voor circa 65 euro per kwartaal – en dit elk kwartaal opnieuw - een vergunning aan te vragen en dan mag hij slechts eenmaal per week muziek maken op een dag die door de gemeente bepaald wordt. Een ander inkomen heeft Asen Mitkov Georgiev niet – zelfs geen uitkering – daarom vragen wij om uw hulp!

Met uw hulp kunnen we namelijk iets veranderen aan dit bizarre beleid en de straten weer vullen met vrolijke muziek en een gezellige sfeer. Dus teken nu de petitie!

Info: www.facebook.com/reddestraatmuzikanten

Wij, de inwoners van de gemeente Zutphen,

constateren dat de Zutphense straten al eeuwenlang worden gevuld door de muziek van straatmuzikanten en dit beeld mag simpelweg niet nu ineens verdwijnen; het hoort immers bij het prachtige, historische stadsbeeld van Zutphen.

Daarom verzoeken wij de Gemeente Zutphen om dit beleid te herzien en de straatmuzikant zijn plek in de binnenstad onbelemmerd terug te geven.

Zutphen
07-02-2016