Red bieb Maasdriel

De gemeente Maasdriel moet bezuinigen. Dat betekent dat de bibliotheek in Kerkdriel en in Ammerzoden met sluiting worden bedreigd. Namens het basisonderwijs in Maasdriel roepen wij alle ouders op om hiertegen in actie te komen en vragen wij u om deze petitie te ondertekenen.

De ouders en leerkrachten van het basisonderwijs in de gemeente Maasdriel.

constateren dat:

De bibliotheek speelt samen met het (basis) onderwijs een cruciale rol bij het verbeteren van de leesvaardigheid en woordenschat en het terugdringen van laaggeletterdheid. Het sluiten van onze bibliotheken staat haaks op het landelijk beleid om speciale aandacht aan taal en rekenen te geven en stelt het onderwijs daarin voor een extra moeilijke opgave. De bibliotheek dus veel meer dan alleen een basisvoorziening in de gemeente Maasdriel.

De gemeente Maasdriel en haar inwoners mogen trots zijn op de huidige professionele bibliotheekvoorzieningen, de samenwerking met het onderwijs en de tot nu toe bereikte resultaten. Dit alles in overeenstemming met het overheidsbeleid.

Wij verzoeken het College en de Gemeenteraad dan ook met klem om af te zien van deze voorgenomen bezuinigingsmaatregel.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Maasdriel
06-11-2016