PvdA Heerlen in actie voor roltrappen Maankwartier

De gemeente Heerlen heeft de raad laten weten dat Prorail niet voornemens is om roltrappen te plaatsen op de treinperrons van het op dit moment in ontwikkeling zijnde Maankwartier.De PvdA is van mening dat bij een dergelijk groot opgezet project als het Maankwartier, roltrappen niet mogen ontbreken.

• Burgers van Heerlen en omstreken
  • Treinreizigers (Station Heerlen)

Prorail hanteert als stelregel dat minstens 15000 treinreizigers per dag gebruik moeten maken van het treinstation om roltrappen in overweging te nemen. Op dit moment maken 12000 treinreizigers per dag gebruik van het station in Heerlen. Op het moment dat de Intercity verbinding met Aken gerealiseerd wordt gaan meer reizigers gebruik maken van station Heerlen. De norm van Prorail zal dan met gemak gehaald worden.

De PvdA Heerlen wil, middels een handtekeningenactie, het college een extra drukmiddel meegeven in het overleg met Prorail. De PvdA Heerlen is van mening dat bij een dergelijk groot opgezet project als het Maankwartier, roltrappen naar de treinperrons niet mogen ontbreken. Door het toenemende aantal ouderen in onze regio is het van belang om een goede toegang naar de treinperrons te realiseren.

Heerlen
06-07-2016