Oproep tot tenuitvoerlegging van de motie Spekman en Anker

8.380 ondertekeningen

Vorig jaar is met een meerderheid in de Tweede Kamer een motie aangenomen over kinderen van asielzoekenden en andere vreemdelingen die al acht jaar in Nederland verblijven. De motie hield - kort gezegd- in dat deze kinderen alsnog in Nederland mogen blijven. De Minister wil de motie niet uitvoeren.

die zorgen hebben over de rechten van langdurig in Nederland verblijvende kinderen van asielzoekers

constateren dat:

dat de Minister weigert uitvoering te geven aan de motie die met een meerderheid in de Tweede kamer is aangenomen, en dat de Minister op die manier nalaat de Rechten van het Kind te waarborgen. De kinderen van asielzoekers zijn het slachtoffer van langdurige procedures. Zij hebben rechten opgebouwd tijdens hun langdurig verblijf in Nederland. Deze kinderen zijn geheel geïntegreerd en spreken perfect de Nederlandse taal.

Dat de Minister alsnog de motie zal uitvoeren, zodat kinderen van asielzoekers die al acht jaar in Nederland verblijven, waarvan tenminste twee jaar rechtmatig, alsnog in Nederland kunnen blijven.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

06-09-2016
Ingetrokken