Nieuw stadspark Dichterswijk Utrecht

Steeds meer groen verdwijnt door grote projecten van Rabobank en NS Vastgoed/poort. Het oude rangeerterrein tussen het spoor en de kruisvaart biedt voldoende ruimte voor een nieuw stadspark waar het explosief aantal gegroeide jonge gezinnen uit de Dichters-/Rivierenwijk en Hooggraven kunnen recreëren.

Buurtbewoners Dichterswijk, Rivierenwijk, Hooggraven en alle betrokken Utrechtenaren of belanghebbenden

Door de bouw van Rabotoren, de nieuwe woonwijk, de busbaan en het station Vaartserijn is er veel recreatieruimte en groen verdwenen. Gezien de explosieve groei aan inwoners van dit gebied is er een grote behoefte aan ruimtelijk groen. Het oude rangeerterrein biedt deze ruimte. Zij ligt aan de kruisvaart en heeft al uitgebreide flora en fauna. Bootje varen, lunchen/spelen in het groen, schaatsen en creatieve sociale ruimte lijken zeer aantrekkelijk voor iedereen

Wij vragen NS vastgoed, de gemeente en Stichtse Rijnlanden in samenwerking met de Rabobank het oude rangeerterrein, het Kruisvaertkwartier of een deel daarvan aan de Dichterswijk te geven om er een stadspark van te maken. Dit omdat de wijk zeer dringend behoefte heeft aan recreatie mogelijkheden.

11-04-2016
Tjitske Grimme

DUIC: "Gemeente geeft groen licht voor Ringpark Dichterswijk"

Gemeente geeft groen licht voor Ringpark Dichterswijk: “Eerst zorgen dat we het rondje kunnen lopen” - 31/3/2015 - 15:49

De gemeente Utrecht heeft een startnotitie afgegeven voor een ‘ringpark’ in Dichterswijk. Vanaf nu gaat er vanuit de gemeente meegedacht (...) Lees verder in De Utrechtse Internet Courant.

05-04-2017

flyer ringpark dichterswijk

de petitie wordt nu nog tastbaarbaarder doordat drie betrokken landschapsarchitecten de spoorzone mee hebben genomen in een groen ontwerp voor de Dichterswijk..

14-05-2013

Geluidshinderonderzoek nav aanleg busvandebaan

Daarnaast geluid van het spoor, verkeer Croeselaan en bouwwerzaamheden stationsgebied.

03-02-2013