M.C.D.D.-kinderen : Tussen wal en schip, een nog relatief onbekende groep

Kinderen met M.C.D.D. Meervoudig complexe ontwikkelingsstoornis, passen vaak niet in het reguliere aanbod van zorg en wonen. Vaak noodgedwongen thuis of uit huis op niet passende plek omdat het aanbod hiertoe dwingt. Ieder kind heeft recht op passende zorg en onderwijs. Kom in actie, nu!

Ouders, leerkrachten speciaal onderwijs, hulpverleners, jeugdzorg, leerplicht, en familie, vrienden, e.a.

Een ontoereikend regulier aanbod voor een steeds groter wordende groep kinderen, waarvoor de enige behandeling bestaat uit dempen van angsten, antipsychotica en een 1 op 1 begeleiding, welke in ons huidige zorg en school aanbod niet haalbaar is. Deze kinderen worden nu geperst in een zo mogelijk passend (of niet passend) hokje in de hoop zo van het M.C.D.D.-probleem af te zijn

Verzoek aan politiek Den Haag om met ouders deskundigen en hulpverleners om tafel te gaan zitten zodat knelpunten in zorg en onderwijs voor deze kinderen duidelijk wordt, om daarna te komen tot een constructieve aanpak.

02-09-2016
nienke lubbers