Foto cropped

Mauro moet blijven

Een land dat kinderen uitzet, zet zijn hart uit.  Mauro woont hier al 9 jaar en dreigt snel te worden uitgezet naar Angola. Maar Mauro is geen Angolees. Mauro is een Nederlandse jongen. Steun ons en laat kinderen zoals Mauro niet de dupe worden van een stroperig asielbeleid. Het is niet in Mauro's belang om tijdelijk verblijf te krijgen. Na afloop van een studievisum begint het weer. Mauro heeft recht op ERVK artikel 8: verblijfsvergunning vanwege opgebouwd familieleven.

Steun de actie #Mauromoetblijven op Twitter en laat de minister weten dat Nederland zijn hart niet uitzet, schrijf brieven naar je volksvertegenwoordiger. Ga naar Facebook. Ga de straat op! En laat de minister weten dat Nederland zijn hart niet uitzet!

Verspreid deze advertentie en hang de poster voor je raam! http://twitpic.com/73ik3j

Onderteken deze petitie als je vindt, dat Mauro moet blijven.

Namens Mauro's Vrienden.  Ook op Facebook: https://www.facebook.com/pages/Mauros-Vrienden/300761189944545?sk=wall Ook op Twitter: http://twitter.com/#!/MaurosVrienden

Nederlanders en medelanders van Mauro

dat een land, dat kinderen uitzet, zijn hart uitzet. Mauro die hier al 9 jaar woont, dreigt dinsdag te worden uitgezet naar Angola. Maar Mauro is geen Angolees. Mauro is een Nederlandse jongen uit een Nederlands gezin met Nederlandse vriendjes, die graag voetbalt op een veldje voor zijn Nederlandse school. Lees meer over Mauro in zijn brief aan minister Gerd Leers: http://t.co/VxS42nMS

dat Mauro moet blijven.

01-07-2016
Beantwoord
Marina Kentie
Mauro's Vrienden

We gaan door! Voor Mauro en andere vliegtuigkinderen

AANBIEDING PETITIE Nooit eerder hebben in zó'n korte tijd zó veel mensen een petitie getekend ten behoeve van een individuele persoon. Op 1 november 2011 is de petitie onder grote belangstelling aangeboden aan de Tweede Kamerleden.

Uit peilingen bleek, dat een grote meerderheid van de Nederlandse bevolking wil, dat Mauro blijft. De manifestatie in Den Haag op 1 november was hartverwarmend, maar ook erg emotioneel voor Mauro en zijn familie. DE STEUN GROEIT Tot op het allerlaatste moment bleef er een golf ondertekeningen van deze petitie binnen komen. Op het moment van overhandiging waren dat er 58.000! Een ongekend aantal in slechts een week tijd. De hoop was groot. Het vertrouwen, dat er naar zóveel mensen wel móest worden geluisterd groeide en groeide. De teleurstelling, toen beloofde steun van CDA-dissidenten op het cruciale moment totaal onverwacht wegviel, was intens. We wilden het niet geloven. We kónden het niet geloven. De dagen erna stroomden er nóg eens zo'n 10.000 ondertekeningen binnen.  VLIEGTUIGKIND We houden ondanks alles de petitie open. Wij zijn er namelijk van overtuigd, dat er opnieuw een moment komt dat de petitie verschil kan maken. Niet alleen voor Mauro, "zoon van 68.000 Nederlanders", ook voor alle andere kinderen in een vergelijkbare situatie. We noemen hen dan ook "onze vliegtuigkinderen". Lees meer verhalen op de website die we zijn gestart: http://vliegtuigkind.nl

Onze Vliegtuigkinderen
28-11-2011

50.000 Ondertekenaars! Overhandiging petitie dinsdag

We hebben in een week tijd de magische grens van 50.000 ondertekenaars gehaald. Dat is een fantastisch resultaat! Wist u, dat voor 1 zetel in de Tweede Kamer 60.000 stemmen nodig zijn? Dat aantal halen we morgen vast en zeker. Hoog tijd om na te denken over het aanbieden van de petitie.

Dat gaat gebeuren op dinsdag 1 november 2011 tussen 13.00 en 14.00 uur. Het exacte tijdstip hangt af van de agenda van minister Leers. Komt allen naar Den Haag! Verzamelen om 13.00 uur op het Plein. Er is op dezelfde tijd en plaats een actie gepland met de naam "Cordon om Mauro". Deze actie is een particulier initiatief van anderen, maar wordt wel gesteund door Mauro's Vrienden. Lees meer over deze actie op http://mauro.nu. We hopen met z'n allen dat de stemming in de Tweede Kamer aanstaande dinsdag positief voor Mauro gaat uitpakken. Dus hou je nog even haaks, knul! Na onderling overleg hebben we besloten om de petitie nog een tijdje ondertekenbaar te houden. Er zijn immers meer Mauro's.

Hart om Mauro
30-10-2011