Jan Nieuwenhuyzenschool (Utrecht) moet open blijven

Openbare Daltonschool Jan Nieuwenhuyzen dreigt gesloten te worden. Het is de enige openbare basisschool in de Utrechtse wijk Lombok. Onze kinderen moeten openbaar onderwijs kunnen volgen in de eigen wijk. Het is bovendien een belangrijke bijdrage aan het bevorderen van integratie en onderling begrip

Ouders van kinderen op de Jan Nieuwenhuyzenschool, vertegenwoordigd door de ouderinitiatiefgroep.

Ouders van de openbare school Jan Nieuwenhuyzen zetten zich al jaren in een meer gemengde samenstelling van de school. Hiermee geven de ouders gevolg aan het verzoek van het stadsbestuur Utrecht om het onderwijs een rol te laten spelen in het bevorderen van integratie. Het lijkt er op dat de Jan Nieuwenhuyzenschool er in slaagt de school een afspiegeling te laten zijn van de buurt. Deze openbare Daltonschool moet behouden blijven voor Lombok.

Uitstel van sluiting van de Jan Nieuwenhuyzenschool, gedurende een periode van minstens 3 jaar. Gemeente en schoolbestuur doen alles wat binnen hun mogelijkheden ligt om de school open te houden. Als sluiting/fusie onvermijdelijk is, worden alle mogelijkheden benut om het openbare karakter van de school te behouden.

04-03-2016
Desiree van den Bogaart