Houtmanpad 3 2crop

Houtmanpad is mooi zat!

2.712 ondertekeningen

De Stichting Behoud Houtmanpad strijdt al bijna twee jaar tegen het onzalige plan van de gemeente Haarlem om voor 2 miljoen euro naast het authentieke schelpenpad met zijn landelijke karakter een brede strook asfalt voor fietsers aan te leggen. Een verbod op scooters en brommers zal in de praktijk niet te handhaven zijn en de relatieve rust en natuur zullen voorgoed verdwijnen. Door een demping van een deel van de Brouwersvaart zullen mooie bomen langs het water worden gekapt. Ter compensatie van de demping graaft men de enige brede groene oever af!

Fout op fout stapelend tracht de gemeente haar zin door te drijven. Zij gaat daarbij geheel voorbij aan de wens van de burgers om het Houtmanpad te behouden zoals het is. Zowel provincie als gemeente houden elkaar de hand boven het hoofd en schuwen geen enkele methode om koste wat kost het project door te drukken. Regelgevingen voor subsidies en vergunningen worden met terugwerkende kracht naar hun hand gezet of tussentijds aangepast. Diverse procedures zijn te laat of niet uitgevoerd. Negatieve adviezen heeft de gemeente naast zich neergelegd. Een milieuontheffing is nooit aangevraagd.

Het Houtmanpad is mooi zat! De vogels kun je hier nog kunt horen fluiten en snelle fietsverbindingen zijn er al voldoende! Help de stichting de uitvoering van dit onzinnige plan tegen te gaan en TEKEN DEZE PETITIE!

Zie voor meer informatie, achtergronden, gemeentestukken en persberichten: www.houtmanpad.wordpress.com of volg de 'stichting Behoud Houtmanpad' op facebook.

Omwonenden en gebruikers van het Houtmanpad.

constateren dat:

Dat een prachtige, natuurlijke, stille toegangsroute richting duinen en zee met de plannen van de gemeente ernstig wordt aangetast. Het kleinschalig en rustig karakter van het Houtmanpad dreigt te verdwijnen. Hardlopers, wandelaars, hondenbezitters, vissers en vele anderen die nu nog van deze rust genieten, verliezen straks dit mooie plekje in Haarlem.

Dit geldverspillende plan moet van tafel! Voor snelverkeer zijn er genoeg alternatieven.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Haarlem
16-12-2018
Pieter Vonck
Organisatie:
Stichting Behoud Houtmanpad e.o.