11012986 1038506979512757 2816157468964128454 n

Géén laag vliegverkeer over Wilsum

Dorpsbewoners van Wilsum en omstreken constateren dat door het luchthaven besluit Lelystad IENM/BSK-2014/266709 de huizen minder opleveren door lawaai van dalende vliegtuigen(1 km hoogte). Ook voorzien wij dat de dieren niet rustig meer kunnen aarden en broeden. Rijk/provincies/gemeenten geen informatie hebben verstrekt aan haar inwoners.

verzoeken de vliegtuigroute boven Wilsum aan te passen.

Dorpsbewoners van Wilsum constateren dat door het luchthavenbesluit Lelystad IENM/BSK-2014/266709 de huizen minder opleveren door veel lawaai van dalende vliegtuigen (1 km hoogte). Door lawaai van 6:00 tot en met 23:00 uur. Onrustige dieren en mensen met een beperking van gehoor en slaapklachten. Ook voorzien wij dat de dieren niet rustig meer kunnen aarden en broeden (ammoniak, NHR fijnstof). Rijk/provincies/gemeenten hebben geen informatie verstrekt aan Wilsum en omstreken.

• Aanpassing van het luchthavenbesluit Lelystad IENM/BSK-2014/266709 omtrent de vliegroute boven Wilsum door middel van:
  1. AMvB
  2. Debat 2e Kamer
  3. Door overleg van de gemeentes in de provincies Overijssel, Gelderland, Flevoland.
  4. Door overleg van de Provincie Overijssel, Gelderland, Flevoland.
  • de vliegroute boven Wilsum uit het luchthavenbesluit Lelystad te halen en te kijken naar andere mogelijkheden.

• de vliegroute boven het IJsselmeer te onderzoeken.

Staatssecretaris
26-07-2016