Een verkeersveilige nieuwe school in Brakkenstein

Brakkenstein krijgt een nieuwe school. Daar zijn we blij mee. We maken ons echter wel zorgen over de verkeersveiligheid en de logistieke afwikkeling van het verkeer op en rondom de school. Teken per ouder of wijkbewoner de petitie en verzoek daarmee Gemeente en Stichting om een verkeersveilige nieuwe school te realiseren!

Ouders van kinderen aan de Basisschool Brakkenstein en wijkbewoners

Dat er zorgen zijn over:

1. Een zoen- en zoefzone: bij aanvang/einde van de schooldag kunnen ouders over een gemarkeerd gedeelte van het schoolplein rijden/parkeren om kinderen te brengen en halen.

2. De Heijendaalseweg is in de spits druk en voldoet op dit moment niet aan de eisen die de Gemeente hieraan stelt.

3. Omliggende straten zijn druk en smal door (taxi-)verkeer naar de aanwezige voorzieningen. Dit geeft nu al verkeersoverlast.

De Gemeente en Stichting Sint Josephscholen om een veiligere en adequate verkeerssituatie te creƫren op en rondom de nieuwe school. Een situatie welke voldoet aan de veiligheidsnormen en -adviezen, zodat kinderen en ouders veilig aan het verkeer kunnen deelnemen.

Nijmegen
05-11-2016