De draagvleugel boot IJmuiden-Amsterdam moet blijven

De draagvleugelboot vaart vanaf volgend jaar niet meer over het Noordzeekanaal. Gedeputeerde Staten hebben besloten te stoppen met de verbinding tussen Velsen-Zuid en Amsterdam. Ze vinden de waterverbinding te duur. Dit kan en mag niet gebeuren!

Bedrijven die hun steentje willen bijdragen kunnen mailen naar fffmoetblijven@live.nl U kunt hier ook uw persoonlijke motivatie voor het behoud van de FFF melden.

inwoners van de gemeente Velsen en iedereen die gebruik maakt van deze verbinding

dat de draagvleugelboot vanaf volgend jaar niet meer over het Noordzeekanaal vaart. Gedeputeerde Staten hebben besloten te stoppen met de verbinding tussen Velsen-Zuid en Amsterdam, omdat ze de waterverbinding te duur vinden. Hierbij spreekt men wel de onkosten van deze dienst, maar men rept met geen woord over de opbrengsten. Het zou een groot gemis zijn wanneer deze verbinding ophoudt te bestaan, ook voor toeristen in het hoogseizoen!

wij u dringend om samen met de gemeente Velsen en de gebruikers van deze verbinding naar andere oplossingen te zoeken in plaats van geheel met de dienst te stoppen.

Provincie Noord-Holland
16-09-2016