Zzzzzzzzzzzzzd.dogs

Blij met een rashond

2.111 ondertekeningen

Rashonden (met stamboom) zijn niet per definitie ongezond zoals Dier en Recht en andere organisaties iedereen wil doen geloven. Het overgrote deel is getest op gezondheid voordat men ermee fokt.

Heeft u ook een GEZONDE RASHOND teken dan deze petitie!

Eigenaren van rashonden

constateren dat:

De rashond wordt onterecht negatief in beeld gebracht.

Er wordt hierbij bewust voorbij gegaan aan een groot deel stamboomloze honden in Nederland en ook wordt er voorbij gegaan aan de malafide hondenhandel. Die juist vaak de meeste gezondheidsproblemen hebben.

Hier moet een einde aan komen.

Deze laster omtrent de rashond moet eindigen. Dier en Recht en andere organisaties inclusief de overheid zal alles beter moeten onderbouwen als men uitlatingen in de media doet omtrent de rashonden en niet klakkeloos één zieke rashond als voorbeeld nemen en hieruit afleiden dat alle rashonden ziek zijn.

Daarnaast zou de overheid zich meer moeten richten op malafide fokkers en hondenhandel in Nederland, die nu totaal buiten de aandacht vallen. Erger nog, zij stimuleren juist een "Niet-Rashond" ofwel hond zonder stamboom aan te schaffen, maar gaan dan voorbij aan de omstandigheden waarin deze gefokt worden en dat deze ouderdieren juist niet getest zijn op gezondheidsproblemen. Dit is erg triest!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

02-03-2016
Ingetrokken