Behoud fietstunnel Westfrisiaweg Zwaagdijk-West

De Westfrisiaweg in Westfriesland wordt verbreed van een tweebaansweg naar een vierbaansweg. De fractie van het CDA in Medemblik maakt zich zorgen over de veiligheid van, met name schoolgaand, fietsverkeer dat in de toekomst de verbrede Westfrisiaweg met nieuwe op- en afritten gaat kruisen.

CDA Medemblik willen een fietsvriendelijke oversteek van de verbrede Westfrisiaweg behouden.

dat met de aanleg en reconstructie van de Westfrisiaweg van tweebaans- naar vierbaansweg, de fietstunnel bij Zwaagdijk-West dreigt te verdwijnen. Het gevolg is dat schoolgaand, maar ook ander fietsverkeer de drukste verkeersader in Westfriesland twee keer op een op- en afrit moet kruisen. Dat is naar de mening van het CDA in Medemblik een teruggang als het gaat om de veiligheid van het fietsverkeer.

bij het kabinet, met name bij Minister Schultz van Haegen, ervoor te pleiten dat bij de aanleg van de verbrede Westfrisiaweg ter hoogte van Zwaagdijk-West een fietstunnel over de gehele breedte aangelegd wordt.

02-11-2016
Arie Schouten