Aanpassing van de urenverantwoordingsprocedure AFSG

Het urenverantwoordingssysteem van de AFSG biedt momenteel te weinig efficientie voor mederwerkers met een voorspelbare, overzichtelijke urendeclaratie. Dit dient verbeterd te worden om te voorkomen dat medewerkers, inclusief administratief medewerkers, hier overbodig veel tijd aan kwijt zijn.

Medewerkers van de Agroculture and Food Science Group, verbonden aan de Wageningen Universiteit,

constateren dat:

Dat in het huidige systeem voor urenverantwoording teveel wordt uitgegaan van een medewerker met een hoge mate van variabiliteit m.b.t. de gemaakte uren en de projecten waaraan deze worden toegeschreven. Hierin wordt onvoldoende rekening gehouden met medewerkers met een beperkt aantal (of slechts 1) projecten voor wie het resulterende systeem nu een overbodige exercitie vormt.

Medewerkers met een zeer regelmatige en voorspelbare urenverantwoording de mogelijkheid te bieden urenverantwoording voor de periode van een volledige arbeidsjaar in 1 keer te laten vaststellen. Dit kan plaatsvinden in de vorm van een voorlopige vaststelling aan het begin van het jaar, en een definitieve vaststelling bij afloop van dat jaar.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

universiteitsbestuur
30-06-2016