Aagtenpark Beverwijk staalslakken vrij

Petitie tegen het gebruiken van staalslakken bij de inrichting van het Aagtenpark in Beverwijk.Er is onvoldoende bekend over een mogelijke reactie van de staalslakken met de chemisch verontreinigde vuilnisbelt onder het park.

inwoners en ondernemers in Beverwijk en Heemskerk

dat het besluit om staalslakken te gebruiken bij de ophoging van het terrein genomen lijkt te zijn zonder rekening te houden met de al aanwezige bodemverontreiniging;

dat in het besluit geen onderbouwing te vinden is voor de deugdelijkheid van staalslakken in deze specifieke situatie;

dat de gemeente geen alternatieven voor het gebruiken van staalslakken heeft onderzocht.

Het collegebesluit uit te stellen, danwel de stort van staalslakken direct te staken; Onderzoek te doen naar een alternatieve inrichting van het Aagtenpark zonder gebruik van staalslakken; Onderzoek te doen naar de mogelijkheden van het gebruik van ander wel beschikbaar zand; Met een rapport te komen waaruit de deugdelijkheid van staalslakken in deze specifieke situatie blijkt; Contact op te nemen met Provinciale Staten om uitstel te krijgen voor de aanleg om de subsidie veilig te stellen.

Beverwijk
09-03-2016