Zuilen heeft Stankoverlast

Al jaren kampt de Utrechts wijk Zuilen met stankoverlast van bedrijven op Lage Weide. Provincie en gemeente spelen verstoppertje en pakken het probleem voor bewoners niet aan.

bewoners van de Utrechtse wijken Zuilen, Ondiep en Overvecht.

dat de gemeente Utrecht de plicht heeft voor haar inwoners te zorgen en ze te vrijwaren van overlast door bedrijven op Lage Weide. De stankproblematiek veroorzaakt door onder andere veevoederfabrieken, duurt in Zuilen al sinds de jaren zeventig. Uit rapporten en studies van de afgelopen tien jaar blijkt dat het probleem in Zuilen nog steeds bestaat en niet minder wordt. In tegendeel. De landelijke richtlijnen streven er naar de overlast te verminderen.

de gemeente Utrecht adequate maatregelen te nemen om, desnoods samen met de provincie, het klachtenregistratie-systeem te vereenvoudigen en iets met de klachten te doen. Niet alleen registeren maar keihard handhaven. Desnoods boetes uitdelen of uitkopen. Het aantal stankoverlast veroorzakende bedrijven op Lage Weide laten afnemen. Geen nieuwe toelaten. Dit ook in het nieuwe bestemmingsplan laten opnemen.

We hebben u een e-mail gestuurd vanaf webmaster@petities.nl. Om verder te gaan met uw petitie volgt u de link in de e-mail.

11-03-2012
Nog niet af