Zorgen om toekomst psychiatrische patiënten door Lenteakkoord

58856-diagnostiek-van-een-psychisch-probleem-het-dsm-systeem

In Nederland zijn ongeveer zestienduizend mensen met een zodanig ernstige psychische stoornis dat ze in een beschermde woonvorm wonen met 24-uurs begeleiding en toezicht. Het gaat bijvoorbeeld om mensen die een behandeling in een psychiatrisch ziekenhuis of verslavingskliniek hebben gehad.

PETITIE

GGZ-Cliënten, Hulpverleners, en iedereen die een hart heeft voor mensen met een psychische beperking

Dat psychiatrische patiënten ernstig in de problemen komen door maatregelen uit het Kunduz-akkoord. Duizenden kwetsbaren kunnen door de afspraken niet meer in een beschermde woonomgeving terecht. Dat zeggen GGZ Nederland, Federatie Opvang en de RIBW Alliantie.

Door het schrappen van zogeheten zorgzwaartepakketten kunnen vanaf volgend jaar jaarlijks zo’n vijfduizend nieuwe patiënten niet meer in een beschermde woonvorm worden opgenomen. Daardoor moeten ze volgens de organisaties noodgedwongen zelfstandig gaan wonen, terwijl zij toezicht en bescherming nodig hebben

Deze zorgzwaartepakket maatregel uit het Kunduz akkoord te schrappen, zodat mensen met een psychische beperking gewoon mee kunnen blijven doen in de maatschappij.

onderteken de petitie Zorgen om toekomst psychiatrische patiënten door Lenteakkoord.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • ongeveer 1 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 1 jaar geleden carolien vos blokker huisvrouw
  • ongeveer 1 jaar geleden Brigitte Bruiss Enschede
  • ongeveer 2 jaar geleden Annelies Thiebou Ouwerkerk ouder van zoon in woonvorm categorie 3
  • meer dan 2 jaar geleden Sandra Tibbe Enschede
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden joop nijsen alphen aan den rijn een absolute schande !
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden Nelly Besseling Hengelo Ov Trajektbegeleider patient psychiatrisch behandelcentrum
  • meer dan 2 jaar geleden Ebel-Jan Schepers Hengelo Fotograaf
  • meer dan 2 jaar geleden J.Weerts Hardenberg cliënt