Zeg Nee tegen Albert Heijn in Paagman aan Frederik Hendriklaan Den Haag

1.345 ondertekeningen

Er zijn plannen voor een Albert Heijn-filiaal in boekhandel Paagman aan de Frederik Hendriklaan in Den Haag. Dit voornemen is in strijd met het bestemmingsplan; tast het woonkarakter van de wijk aan; verarmt het winkelaanbod op de Fred. Wijkbewoners & winkeliers verzetten zich hiertegen.

bewoners en winkeliers Statenkwartier in Den Haag, bezoekers van de Fred en andere belanghebbenden

constateren dat:

dat het plan om een 2de AH-filiaal te openen aan de Frederik Hendriklaan: - in strijd is met het bestemmingsplan van de winkelstraat (dat juist variatie in en kleinschalige winkels wil bevorderen); - het kleinschalige, unieke winkelaanbod op de Fred ondermijnt (andere zelfstandige winkeliers zullen het onderspit delven); - het woonklimaat in de omliggende straten aantast. De afstand tot het andere AH-filiaal is nog geen 500 meter.

B&W en Gemeenteraad Den Haag het plan voor een 2de AH-filiaal aan de Frederik Hendriklaan/Willem de Zwijgerlaan in Den Haag te verwerpen.

We willen samen met de indiener zoeken naar alternatieven die wel passen binnen het bestemmingsplan en het winkel- en leefklimaat op en rond de Frederik Hendriklaan.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

01-12-2016
Ingetrokken