Wettelijke maximumafstand voor nabijheid OV-chipkaart-oplaadpunten

Het OV-chipkaart-systeem is ingevoerd, maar OV-chipkaart-oplaadpunten zijn dungezaaid, en áls ze er zijn, zijn ze regelmatig defect of is het pand waarin het oplaadpunt staat gesloten. Wij willen meer werkende oplaadpunten voor de OV-chipkaart!

PETITIE

regelmatige en onregelmatige Openbaar Vervoergebruikers

dat er een schrijnend tekort is aan punten waar men een OV-chipkaart kan opladen. De punten zelf zijn dungezaaid en bevinden zich op plaatsen met beperkte toegang (door bijv. openingstijden van een pand of doordat men eerst een kaartje moet kopen in een bus) en zijn bovendien regelmatig en langdurig defect. Alternatieven voor de OV-chipkaart (kaartjes) zijn relatief duur en moeten vrijwel altijd met contant geld betaald worden.

dat er een wettelijke norm komt voor de afstand, bereikbaarheid en toegankelijkheid van OV-chipkaart-oplaadpunten.

Ook willen wij dat er in het OV met betaalpassen (pin) kan worden betaald, zodat klanten die geen saldo meer op hun OV-chipkaart hebben en geen of te weinig contant geld bij zich dragen, gewoon met de bus mee kunnen reizen.

Verder zouden wij graag zien dat elk in-/uitcheckpunt laat zien wat je saldo is na in- of uitchecken.

onderteken de petitie Wettelijke maximumafstand voor nabijheid OV-chipkaart-oplaadpunten.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden F.F.H.J. van der Reijden-Chen Leiden Forensisch Archivistische Onderzoeker en ov reiziger
  • meer dan 2 jaar geleden M. Jansen Amstelveen
  • meer dan 2 jaar geleden michel duyx amstelveen academisch arbeider
  • meer dan 2 jaar geleden Joep van Erp Amstelveen raadslid SP
  • meer dan 2 jaar geleden bob bakker amstelveen
  • meer dan 2 jaar geleden Chris Thompson Amstelveen gepensioneerd
  • meer dan 2 jaar geleden Lenie Kossen Uithoorn planner thuiszorg
  • meer dan 2 jaar geleden Grea Twint Amstelveen
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden L van Altena Hilversum Eigen bedrijf.
  • meer dan 2 jaar geleden S. Gronten Den Haag Hoofdconducteur
  • meer dan 2 jaar geleden R. Henricus Amsterdam