Wettelijke beperking van het verschoningsrecht onder beschermde status

Het verschoningsrecht heeft een beschermende functie in de rechtsgang, maar belemmert hiermee ernstig medewerkers in het doorzoeking- en deskundigen-onderzoek. Doorzoekingen en het deskundigenonderzoek dienen daarom onder een gerechtelijk beschermende status -zoals voor getuigen- voortgang te heben.

PETITIE

Nederlanders gehoorzaam aan de Nederlandse wet, belanghebbende bij een effectieve rechtswerking,

dat door de absolute werking van verschoningsrecht de rechtsgang ernstig wordt belemmerd in zowel het doorzoekings- als wel het deskundigen-onderzoek. Hiermee bestaat tevens een grondwet strijdige ongelijkheid in de rechtsgang ten aanzien van personen die zich hier niet op kunnen beroepen. (Buiten het verschoningsrecht om bestaat er wel een algemene wet van feitelijke getuigen-bescherming voor (andere) medewerkers in de opsporing/vervolging.)

dat in ernstige kwesties de rechter waar het verschoningsrecht haar toepassing vindt in onderzoek het verschoningsrecht onder be-/afschermende maatregelen ter zijde kan schuiven (onder gerechtelijk bevel van/met toekenning van een beschermde/afgeschermde status in de werkzaamheid en uitvoering van het onderzoek hierin), waarmee de rechtsbelemmerende werking van het verschoningsrecht te niet wordt gedaan ten bate van een kwalitatieve rechtsgang.

onderteken de petitie Wettelijke beperking van het verschoningsrecht onder beschermde status.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • ongeveer 2 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 2 jaar geleden P. Pouwels Duiven
  • ongeveer 2 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 2 jaar geleden Jos Aalders voorzitter Partijrechtenkind Velp gld Oprichter/voorzitter Partijrechtenkind