Werk in ruil voor uitkering

Werken voor de maatschappij i.p.v. thuis op de bank een uitkering ontvangen. Als je een beroep doet op de maatschappij, bijvoorbeeld omdat je tijdelijk werkloos bent, mag de maatschappij er ook iets voor terug verwachten (bijv. arbeid).

PETITIE

ondertekenaars van deze petitie

dat enerzijds de Nederlandse overheid jaarlijks duizenden euro's betaalt aan uitkeringsgerechtigden - vaak lange tijd - zonder er iets voor terug te verwachten en anderzijds er een tekort is aan personeel in kritische branches (bijv. bij de politie, in de zorg, enz.). Dit kost veel geld, stimuleert de uitkeringsgerechtigde niet om (weer) aan werk te komen en houdt de tekorten in stand.

de kosten die de overheid maakt voor uitkeringsgerechtigden terug te verdienen, door hier arbeid voor terug te verwachten. Uitkeringsgerechtigden zouden kunnen worden ingezet in die sectoren waar nu een groot tekort is (lichtere zorgtaken, politiesurveillanten, onderwijsassistenten, enz.). Zo blijven de uitkeringsgerechtigden in het arbeidsproces gehouden, worden de kosten terugverdiend en de tekorten beperkt.

onderteken de petitie Werk in ruil voor uitkering.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • ongeveer 1 jaar geleden anoniem
  • bijna 2 jaar geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • bijna 3 jaar geleden anoniem