Weg met het leenstelsel

Het Leenstelsel is toonbeeld van incompetent kortetermijndenken van onze politici en zal de kenniseconomie van Nederland (waar deze politici zo op hameren) kapotmaken op de lange termijn. Er ontstaat een extra drempel om te beginnen met een studie en kansen voor zelfontplooiing worden bemoeilijkt.

studenten en iedereen die zich betrokken voelt met de toekomst van Nederland

constateren dat:

dat het leenstelsel zoals 20-1-2015 door de 1e kamer is goedgekeurd is op de lange termijn afbreuk gaat doen aan de maatschappij. De 'zekerheden' die zijn gegeven zijn veelal ongefundeerd en daarmee is het leenstelsel een maatschappelijk onveilig experiment. Studenten worden meer dan ooit gepusht om z.s.m. een studie af te ronden, zonder kansen zoals bestuursjaren, topsport of andere vormen van extracurriculaire verrijking te kunnen aanpakken.

Wij verzoeken u, om ervoor te zorgen dat de studiefinanciering gelaten wordt voor wat het is, en daarmee een halt toe te roepen aan het nieuwe leenstelsel wat zoals het er nu uitziet 1 september 2015 in zal gaan.

Het heeft decennia lang goed gewerkt en is al aanzienlijk versoberd naar aanleiding van economische problemen. Om Nederland erbovenop te krijgen is bezuinigen op de toekomst het laatste wat u wilt.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Koning
23-04-2016