10980702 339289189603939 8529053758308659052 n

Weg met Ajbali

Naar aanleiding van de recente domme en racistische uitspraken van Driss Ajbali, lid van CCME, willen wij zoveel mogelijk handtekeningen verzamelen om te overhandigen aan de ambassadeur van het Koninkrijk Marokko in Nederland. Wij eisen onmiddellijke ontheffing van Ajbali uit zijn functie!

Bewuste Imazighen in Nederland en België

In een video spreekt Ajbali over ongeletterde Riffijnen. Ook vond dit lid van de organisatie die de belangen van alle Marokkanen in het buitenland hoort te behartigen, dat de Nederlandse Imazighen de Islam niet kennen omdat zij slechts Nederlands en het Tamazight kunnen spreken. Met andere woorden: je bent geen echte moslim als je geen Frans of Arabisch beheerst. Hier is sprake van duidelijke discriminatie en dat pikken de Imazighen in Nederland niet!

U begrijpt dat de Marokkaanse Nederlanders u, als vertegenwoordiger van de Marokkaanse overheid, met klem vragen om afstand te nemen van deze uitspraken. Voorts verzoeken wij u onze stem over te brengen aan de verantwoordelijke personen in Marokko. Deze stem is:

“Wij eisen onmiddelijke ontheffing van deze persoon in kwestie uit zijn functie”.

ambassadeur
06-06-2016