Verstrekking Europese Bankgegevens

De Amerikaanse overheid wil dat wij Europeanen onze bankgegevens verstrekken in de strijd tegen terrorisme. De gegevens zijn volgens minster van Buitenlandse zaken Hilary Clinton nodig voor ''onze gezamenlijke pogingen om terrorisme te bestrijden''. Hoe ver wil Amerika onze privacy inperken?

PETITIE

inwoners van Europa, rekeninghouders bij Europese banken en de mensen die hun privacy waarborgen.

dat Amerika op een onbehoorlijke manier een kijkje wenst te nemen in onze achtertuin. Wij geloven in een eerlijk strafrechtelijk proces binnen onze geschreven wetten en Jurisprudentie. Daarnaast vinden wij deze maatregel onze privacy zodanig schaadt, dat wij bij acceptering van dit besluit het vertrouwen opzeggen in onze huidige rechtsysteem. Onze vrijheden staan hier op het spel. Daarom hopen wij dat u voor de verandering luistert.

om de huidige voorstellen van Amerika in de prullenbak te gooien, waar ze thuis horen. Daarnaast vinden wij dat Amerika niks mag eisen zonder er iets voor terug te geven. Als het Europees Parlement als nog zwicht onder de druk van de V.S., vinden wij dat Europa minimaal het recht heeft om alle bankgegevens van Amerika in te mogen zien. Wij vinden dat de EU geen nut heeft wanneer de V.S. haar zin krijgt in plaats van haar bevolking.

Deze petitie heeft status ingetrokken en is daarom niet ondertekenbaar.

• meer dan 3 jaar geleden Laurens Bulthuis Oldenzaal
  • meer dan 3 jaar geleden anoniem