Verjaringstermijn bij seksueel misbruik van minderjarigen afschaffen

Foto_6_

Seksueel misbruik bij minderjarigen komt helaas genoeg nog veelvuldig voor en niet alleen in de katholieke kerk. Alle slachtoffers van seksueel misbruik hebben recht op erkenning van het misdrijf dat tegen hen is begaan en genoegdoening.

PETITIE

Slachtoffers van seksueel misbruik op minderjarige leeftijd,

Dat seksueel misbruik van minderjarigen overal voorkomt en schade toebrengt aan de emotionele, psychosociale en hersenontwikkeling van de minderjarige en leed en invalidatie berokkent in het volwassen leven. Dat veel slachtoffers na het verjaringstermijn geinvalideerd raken en slechts dan tot verwerking kunnen overgaan. Dat de berechting van de dader een wezenlijk onderdeel is van de erkenning en genoegdoening en het herstel van het slachtoffer.

Het verjaringstermijn voor delicten betreffende seksueel misbruik ten aanzien van minderjarigen, in welke vorm dan ook, af te schaffen.

onderteken de petitie Verjaringstermijn bij seksueel misbruik van minderjarigen afschaffen.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • 3 maanden geleden Nicole Zonderhuis Utrecht
  • 5 maanden geleden Raymunda Vervaeck Amsterdam slachtoffer