6a00e54f03ea5c8834010535cd33e8970c 500wi

Verbied geprepareerde tassen strafrechtelijk

In sommige gemeenten is een geprepareerde tas bij je dragen verboden (APV). In veel andere gemeenten is dat nog niet, daarom slaan veel winkeldieven in die gemeenten hun slag. Politie kan zonder een diefstal nog niet aanhouden. Teken! En zorg ervoor dat het landelijk (strafrechtelijk) verboden wordt.

Winkeliers, winkelsurveillanten, politieagenten, winkelpersoneel en klanten

In sommige gemeenten is het toegestaan om een geprepareerde tas bij je te dragen. Een geprepareerde tas zorgt ervoor dat gestolen goederen geen signaal afgeven aan de alarmpoortjes. In de gemeenten die het wel in hun APV hebben opgenomen is het alleen strafbaar op straat terwijl het gebruikt wordt voor winkeldiefstal. Als het strafrechtelijk wordt verboden is altijd en overal strafbaar dus ook in de winkels zelf.

Het zou beter zijn voor Nederland als dit bij strafrecht wordt verboden zodat het overal en altijd strafbaar is. Niet alleen winkeliers zijn de dupe van diefstallen maar ook alle burgers die premies betalen. Als we op deze manier diefstallen kunnen verminderen worden de prijzen ook goedkoper en daar heeft iedereen een voordeel aan.

02-07-2016
Graeme McTaggart