Viewlogo

Verbeter de privacyregels en dus het recht om gegevens op te vragen

Deze petitie pleit voor het verbeteren van de privacywetgeving. Je moet gegevens van een ander kunnen opvragen, zolang de betreffende persoon hier maar toestemming voor geeft. Doormiddel van een vooraf gestuurd bericht van de betreffende organisatie waar het verzoek wordt gedaan.

Nederlanders die iemand terug willen vinden via een register.

constateren dat:

Weet je bijvoorbeeld iemand zijn voor en achternaam, stoelnummer, werkplaats, vakantieplaats of anders? En door een of andere reden was het niet mogelijk om gegevens uit te wisselen of je bent diegene kwijt. Dan ben je afhankelijk van een betrokken organisatie(of de gemeente). Maar zij mogen nu nog niks doen. Het moet mogelijk worden dat je via hun contact op kan nemen met een persoon. Zodat je uiteindelijk toch diegene weer terug vindt.

De verandering van de privacy wetgeving. Natuurlijk moet niemand zomaar gegevens van iemand te pakken kunnen krijgen. Maar als de organisatie of de gemeente nou vooraf een brief stuurt ( met een persoonlijk bericht, zodat alles duidelijk wordt ) met de vraag of hij of zij toestemming geeft. Zouden er een hoop reünies kunnen plaats vinden!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

02-07-2016
Ingetrokken